Ime čuvenog francuskog pisca avanturističkih romana Žila Verna….
Projektni pristup za nas predstavlja:
1. pronalaženje pitanja, osluškujući interesovanje deteta, fascinaciju vaspitača ili roditelja
2. traženje odgovora
3. promišljanje i sistematizacija odgovora
Dugi niz godina, smenjivali su se razni projekti, razne istraživačke radionice, igre, pozorišne predstave itd. ali nikako nismo zaboravljali da kod dece, pored interesovanja za sticanjem iskustva u određenim temama koje ih interesuju, razvijamo izuzetno bitne elemente za uspešnu pedagogiju, a to su:
osećaj empatije prema drugoj deci,
odgovornost u grupi za zajedničko postizanje uspeha,
pomoć mlađim drugarima u grupi,
slobodu izražavanja vlastitog mišljenja.
Program samopoštovanja, čiji je osnovni cilj da kod dece razvije osećaj poštovanja sebe i drugih kao jedinstvenih bića, kao i saradnja sa roditeljima u cilju razvijanja što boljih odnosa u porodici i vrtiću, je jedan od onih koji nam je pomagao da gore navedene ideje ostvarujemo.
Pored ovog programa naša filozofija se oslanjala jednim delom na samerhilsku pedagogiju u kojoj svako dete ima pravo glasa podjednako kao i odrasli. Ova pedagogija ističe slobodan razvoj ličnosti deteta, dečiju prirodu, individualnost, aktivnosti u skladu sa potrebama dece, individualni pristup učenju, samovaspitanje.
Mi ovim elementima slobode dodajemo i ličnu odgovornost deteta za svoje učenje i svoje postupke, tako da ne isključujemo neka ograničenja jer su i ona itekako potrebna za lični razvoj deteta, ali ih definišemo zajednički sa decom.
Francuski jezik se radi po posebnom planu i programu zbog specifičnosti metodike učenja stranog jezika koji je takođe baziran na projektno – tematsko – holističko – iskustvenom principu. Sa decom rade izvorni govornici.
Metodike, kako ćemo Vam ih ovde navesti, nisu definisane po danima nego se aktivnosti odvijaju po potrebama dece i one su međusobno isprepletene i povezane. Ovde ih samo predstavljamo kako bi roditelje upoznali sa onim što bi deca mogla da rade, igraju se, ispituju itd…
Zakon o osnovama sistema vaspitanja i obrazovanja predviđa...
Saznaj više