Ime čuvenog francuskog pisca avanturističkih romana Žila Verna….
„Žil Vern“ se nalazi na Novom naselju, u ulici Ðorda Nikšića Johana, br. 30. i zauzima prostorije velikog prizemnog stana od 120m2 potpuno adaptiranog za potrebe vrtića. Glavni ulaz se nalazi u dvorištu, dok se službeni ulaz za odrasle nalazi sa ulice. Deca na raspolaganju imaju dve velike prostorije – učionicu sa malom pozorišnom scenom i igraonicu. Kao posebna soba se izdvaja soba za odmor, koju zovemo biblioteka i u kojoj smo mališanima obezbedili kutak biblioteke, gde deca mogu da razgledaju knjige koje po sopstvenom izboru mogu da ponesu kući i nakon nedelju dana vrate. Ovu sobu sa decom dele i stručni saradnik i vaspitači po potrebi. Vrtić poseduje i garderobu, kuhinju, dva kupatila i velika terasa koja izlazi na predivno dvorište, koju smo pretvorili u ulaz.
Glavni ulaz u našu ustanovu nalazi se u dvorištu. To nam obezbedjuje lak pristup kolima našem vrtiću, uvek dostupan parking, kao i bezbedan ulaz za decu.
Na zatvorenoj terasi se takođe nalazi i kutak u kojem deca odlažu svoju obuću i odeću pre nego što uđu u glavnu sobu. Svako dete ima svoju zakačaljku sa svojom slikom.
Direktno se ulazi na terasu koja nam služi i kao galerija dečijih radova u kojoj redovno izlažemo naše najnovije kreacije.
U našem vrtiću slobodnost i otvorenost prostora je od velikog značaja, te terasa nije samo mesto odlaganja stvari već i prostor u koji su deca slobodna da uđu kad god požele, odlože svoje stvari ili se uvere da je sve na mestu. Vrata su naravno uvek zaključana, a ključ van domašaja dece.
Naše dvorište je veoma prostrano i puno zelenila. Imamo i baštu u kojoj smo zajedno sa mališanima zasadili cveće. O njemu se svi zajedno brinemo i pazimo da ga ne uništimo.
Pesak je jedna od najboljih igračaka koje je napravila priroda. Naš peščanik se svakodnevno pretvara u svet dvoraca, kućica, bašta ili prodavnica.
Zahvaljujući ovim stolovima, možemo da prenesemo napolje i sve naše najzabavnije kreativne aktivnosti i u letnjem danima. Prekriva ih drveće, te su deca uvek u šarenom hladu, daleko od vrućeg betona.
Uključivanje guma kao resursa u prostore za igru na otvorenom daje priliku deci da se uključe u otvorenu igru i istražuju svojom maštom. Naše gume deci stvaraju izazove za penjanje, ravnotežu i koordinaciju za njihova mala tela. A ponovna upotreba guma igra i malu ulogu u zaštiti naše životne sredine.
Popločani teren nam omogućava veliku slobodu, trčanja, igranja fudbala, vožnje bicikla, trotineta, igranje lastiša, gostovanja drugih vrtića, organizaciju poligona i sportskih aktivnosti.
Veoma smo ponosni i na naš kompost. Kompostiranje je odličan način da se deca upoznaju sa životnom sredinom učeći ih kako da pretvore otpad u tlo bogato hranljivim materijama. Naša deca se tako uče zahvalnosti za zemlju i životni ciklus.
Deca uglavnom ovde vole da sede, crtaju, slažu puzle, igraju memorije. Slaganje kocaka, seckanje, bojenje sve to je omeljina aktivnost za ovim stolovima, dok se neki drugari igraju oko i pod stolovima. Stariji učenici iz škole francuskog jezika ovde obično imaju časove.
Ovi plakari su puni kostima za naše pozorišne predstave. Dobar zvuk i audio video materijali su deo savremenih tehnologija i mi ih zaista koristimo u radu sa decom.
Kada deca iz vrtića žele da crtaju po tabli i to im je interesantno pa im to dozvoljavamo kao da imaju slobodan zid za crtanje. Stariji učenici iz škole francuskog jezika naravno tablu koriste u druge svrhe.
U ovom delu prostora, deca najviše vole da koriste konstruktivne materijale, igračeke životinje, ljude, pa prave razne garaže od drvenih kocaka, kuće sa domaćim životinjama, farme, policijske stanice i mnoge razne ideje. Ovaj deo našeg prostora koristi se za projekcije, za pozorinicu i scenu na kojoj glumimo.
Kada deca iz vrtića žele da se igraju ovde vole da prevrću, traže ono što im treba. A, ponekad samo prevrnu kutije kako bi baš njih upotrebili za nešto. Starija deca iz škole francuskog jezika vole često da dođu ranije i da se tu igraju. Ponekad stignu i pola sata ranije.
U ovim policama se deci na dohvat ruke nalaze didaktičke igre, koje smo vrlo često osmišljavali i pravili baš za njih. Naravno ima i odličnih gotovih didaktičkih i društvenih igara. Za starije učenike takodje imamo pripremljen materija, društvene i jezike kvizove itd.
U ovom delu sobe deca najčešće kuvaju, pripremaju nam kafu, spremaju…. preko puta se nalazi pijaca pa lako skoknu u nabavku.
Skuvani ručak se lako prenese u trpezariju a kad se umorimo možemo da odemo i da se malo odmorimo na dušeku.
Ovaj kutak se koristi za odmor, osamljivanje ali ne preveliko, to kad žele da budu sami ali da malo i gledaju šta se zbiva da ne propuste igru ni kad se odmaraju.
Ova kućica je najdraže mesto svih „malikana“ iz vrtića. A naravno najzanimljivije je kroz prozor iskakati na Srećka (naziv našeg dušečića).
Fotografija iz malo drugačijeg ugla, kako deci izgleda ova soba.
Plišane igračke su naravno omiljene kod najmlađih Žilvernovaca ali i starija grupa voli da ih koristi. Prisustvo audio, vizuelnih sredstava je prisutno u obe prostorije, kako bismo mogli da se njima koristimo u obe grupe.
Ako deca žele u ovoj prostoriji mogu da čitaju, razgledaju slikovnice, razgovaraju ili jednostavno odmaraju među jastucima.
Ovu prostoriju deca dele sa stručnim saradnikom, pa se često dešava da ovde i odmaraju ali i razgovaraju sa njom, ili obavaljaju testiranja.
Ako deca žele u ovoj prostoriji mogu da čitaju, razgledaju slikovnice, razgovaraju ili jednostavno odmaraju među jastucima.
Ovde, naravno, pričamo bajke u malim grupama.
Kao što smo već napomenuli otvorenost prostora i dostupnost svake prostorije deci, pa direktorske kancelarije, je od izuzetne važnosti.
Trpezarija sasvim dovoljna za sve nas.