Aktivnosti u ovoj oblasti usmerene su na razvijanje dečjih sposobnosti za nesputanu i pravilnu komunikaciju; na razvoj i bogaćenje dečjeg rečnika i usvajanje gramatički pravilnog govora, tj. književnog jezika; na izražajno pričanje, odnosno recitovanje, zatim na dećje jezičke igre – podstaknute određenim književnim predloškom, kao što su: stihovi za nastavljanje („Hajde ptico budi drug daj…“), nonsens („Gnjavator“ – Z. Balog), „kad bi“ situacije („Kad bi“ – J.J.Zmaj), nedovršene priče, priče u slikama i slično.
Želite da pročitate neku od naših maštovitih jezičkih kreacija samo izvolite
Deca se u vrtiću upoznaju i sa manje zastupljenim književnim formama, kao sto su zagonetke , brzalice, brojalice, razbrajalice i sl. Kod dece se razvijaju i sposobnosti za dramsko i scensko predstavljanje odgovarajućih književnih tekstova (Ljutito mece). Tokom svih usmerenih aktivnosti kod mališana se postepeno razvija interesovanje za knjigu i ljubav prema lepom govoru i pisanoj reči.
Оставите одговор