Likovno

Likovnim vaspitanjem kod mališana utiče se na sticanje čulnog senzibiliteta, posebno osetljivosti za estetske fenomene u prirodi i promene u njoj.

To se postiže podsticanjem dečje impresije za prirodne fenomene, koje deca predstavljaju putem bogatstva boja u temperi, kao npr. kroz teme „Zalazak sunca“, „Duga“ i „Jesenje drvo“, čime se razvija njihov osećaj za kolorit.

Takođe se preko drugih tehnika, kao što su akvarel, voštani pasteli i tuševi, razvija osećaj za bogatstvo boja.

Aktivnostima u ovoj oblasti razvija se sigurnija upotreba likovnih elemenata – linije i oblika – čime se podstiče veća sigurnost u rukovanju različitim priborom (grafitna olovka, ugalj, crni tuš), kao i bolja koordinacija izmedu oka i šake.

Deca se upoznaju sa novim tehnikama rada u likovnoj umetnosti, kao sto su:

Putem ovih aktivnosti se podstiče dečje interesovanje i sposobnost trodimenzionalnog predstavljanja figura i
oblika iz svoje okoline, i to:

Kod dece se razvija sposobnost preradjivanja čulnih utisaka i vizuelnih iskustava u povezane celine putem likovnog izraza. Naprimer, predstavljanje doživljaja izabranih dela iz muzičke umetnosti na temu „Labudovo jezero“, predstavljanje doživljaja izabranih dela iz umetničke književnosti: „Koje je boje potok“ (G. Vitez), „Ribar i ribica“ (bajka), „U gostima“ (D. Maksimović).

Ovim aktivnostima podstiče se spretnost u korišćenju i manipulaciji različitim materijalima (šumski plodovi, plastične čaše, drvo, žica, kanap, školjke, karton i kartonski valjci, krep papir i sl.) i razvija sigurnija upotreba različitih pribora (makaze, dečji čekic, igla i konac, lepak i selotejp).

Deca se takođe upućuju na kolektivnu i zajedničku komunikaciju angažovanjem na stvaranju grupnih radova, naprimer tema „Jesenje drvo“. Cilj aktivnosti iz likovnog vaspitanja je da mališani sve potpunuje i sigurnije izrazavaju svoje ideje, da u radove unose vise detalja i da ih sve slobodnije komponuju i kombinuju u nove celine, jer na taj način deca predstavljaju svoj odnos prema svetu, prema drugim ljudima i prema samima sebi. Takode je vazno kod dece formirati elementarne kriterijume za estetsko doživljavanje i procenjivanje svojih i tudjih likovnih radova, kao i umetničkih dela i estetskih fenomena uopšte.